Proje Adı: Creativity And Work Based Learning For Social Inclusion (CreatiVET)
Sosyal Kapsayıcılık İçin Yaratıcılık ve İş Temelli Öğrenme
Ortaklar: Almanya, İtalya, Romanya, Güney Kıbrıs, Türkiye
Toplam Hibe: 123.052,00 Euro
2020-1-DE02-KA202-007530
Projenin web sitesine ulaşmak için tıklayınız. CreatiVET
Projenin Facebook sayfası için tıklayınız.
5 farklı ülkeden altı ortak, aynı ana hedefe ulaşmak ve projenin 3 ana faaliyetini başarıyla yönetmek için çalışacak.
![]() |
|
![]() |
|
Ana hedefler 3 başlık altında aşağıda gösterilmiştir. Proje Konuları:
|
![]() Erasmus+ CreatiVET Yaygınlaştırma2020 yılında başladığımız CreatiVET adlı Erasmus+ projemizi tamamladık. Çeşitli alanlarda projemizi yaygınlaştırma faaliyetleri yaptık.
|
||||
Yerel basında projemizin haberi yayınlandı.Habere ulaşmak için tıklayınız. |
Projeye katılan öğretmenlerimizin Europass sertifikaları hazırlandı. |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
TPM 2-Türkiye |
|
9-10 Haziran 2022 | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
C2. Sosyal İçerme ve Kapsayıcı Eğitim (28 Mart-2 Nisan 2021/Pafos/Güney Kıbrıs) |
|
Bu hareketliliğe katılım sağlayamadık. |
TPM 3-Romanya |
|
Toplanıtısı Romanyanın Baia Mare şehrinde yapıldı. C2'nin değerlendirilmesi yapıldı. C3 için planlamalar konuşuldu. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
CreatiVET Facebook Sayfası İçin Hazırlananlar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
meb_iys_dosyalar/10/08/129236/dosyalar/2022_02/07133647_Creativity-for-VET_TR.pdf
TPM1,Baia Mare,ROMANYA 9-13 Aralık 2021 |
|
Erasmus KA202 CreatiVET projesi kapsamında okulmuzdan bir grup öğretmen TPM2 hareketliliği için Romanya'nın Baia Mare şehrine gittiler. 9-13 Aralık 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen hareketliliğe okulumuz öğretmenlerinden Mübine GEZER, Baykal Erdem ÇANGA ve Müberra KUTLUKIZ katıldılar. Projede yer alan 5 ülkeden (Almanya, Romanya, İtalya, Türkiye, Güney Kıbrıs) eğitimciler Romanya'da bir araya gelerek gelecek LTTL- C2- Güney Kıbrıs hareketliliği için planlama yaptılar. |
|
TPM1'de Gerçekleştirilen EtkinliklerBuz kırma etkinliği. Projeye Genel Bakış. Her ortağın kendi sunumuyla projedeki sorumlulukları, gerçek durum ve sonraki faaliyetler için bir planlama. Yaygınlaştırma ve iletişim planı, proje web sitesi, sosyal medya hesabı. JSTE-C1'i sunma ve değerlendirme ve "MEÖ için Yaratıcılık Kitabı"nda geri bildirimverilmesi. Kitab/broşürün ortaklarca onaylanması. İş planı ve sonraki faaliyetler, bir sonraki JSTE-C2'nin hazırlanması. Öğle yemeği Yönetim ve mali kurallar hakkında bilgilendirme. Katılım sertifikalarının verilmesi. Toplantı değerlendirmesi. Kültürel aktivitelerin yapılması. |
|
|
C1. VET İçin Yaratıcılık (2-6 Ağustos 2021-Magdeburg/Almanya) |
|
![]() |
|
01-08 Ağustos 2021 tarihlerinden Almanyanın Magdeburg kentinde projemizin 1. hareketiliği gerçekleştirildi. Proje kapsamında, Müdür Yardımcısı Uğur ODACIOĞLU, Müdür Yardımcısı Yılmaz AKÇORU, Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Mübine GEZER, İngilizce Öğretmeni Baykal Erdem ÇANGA görevlendirilmişlerdir. Almanyaya giden ekibimiz proje kapsamında aşağıdaki konularda bilgi ve becerilerini paylaşmışlardır. | |
![]() |
|
Gruptaki ortaklarla tanıştık. Yaratıcılık nedir sorusunun cevabını tartıştık. Yetişkinlerde ve çocuklarda yaratıcılık seviyesi ve ölçülmesini konuştuk. Eğitimin ortamlarının yaratıcılık üzerine olumlu ve olumsuz etkilerinden bahsettik. Yaratıcılıkla ilgili küçük bir etkinlikle katılımcılara sorular soruldu ve en yaratıcı cevabı bulmaları istendi. Çemberler üzerine yapılan çizimlerle katılımcıların yaratıcı çizimler yapılması istendi Elbe nehri kenarında yeşillikler içinde sakin bir yürüyüş yaptık. MAGDEBURG, ALMANYA ELBE ÜZERİNDE ESKİ DEMİRYOLU KÖPRÜSÜ Magdeburg Katedrali gezildi. Die Grüne Zitadelle'yi gördük, iç avlularını gezdik. İlginç tasarımlı ve her yeri yeşilliklerle kaplı bir yapı. Avlusunda ve teraslarında ağaçlar dikili. Doğaya uyumlu bir yapı. Bilişim uzmanı Sven Brinkman tarafından anlatılan Web 2.0 araçlarını tanıdık ve küçük birer uygulama yaptık. Miro aracı ile tüm katılımcılar aynı anda işbirlikçi bir ürün ortaya çıkardık. Mindmeister ile online zihin haritaları oluşturduk. Tüm katılımcıların aynı anda aynı etkinlik üzerinde çalışabilmesi çok yaratıcıydı.
Berlin'deki yaratıcı sanatsal çalışmaları gördük. Sanatçı ANDREAS SACHSENMAIER bizi Berlin sokaklarında gezdirdi. Berlin Karl-Marx-Allee'deki LBB binası ve konteyner ziyaret edildi. Andreas tarafından LBB hareketi anlatıldı. Berlin sokaklarındaki kare kodlarla Artırılmış Gerçeklik figürleri ile fotoğraflar çektik. Aufschnitt dükkanındaki kumaşlardan yapılmış sıra dışı yiyecekler gördük. Berl-Berl'de Berlin'in 10 bin yıl önceki bataklık halini hayal etme fırsatı bulduk. Berlin sokaklarında duvarlara çizilmiş sanatsal çalışmaları gördük. Berlin duvarını ziyaret ettik. Yaratıcı problem çözme hakkında verilen görevleri Magdeburg'u gezerek tamamladık. Milenyum kulesinde Magdeburg deneyini ve başka bilimsel deneyleri uygulama fırsatı bulduk. Dünyanın dönüş hızına bağlı olarak sürekli hareket eden küre çok ilgimizi çekti. Elbe nehri üzerine 1938 yılında inşa edilmiş olan gemi asansörünü yerinde inceledik. O yıllarda yapılmış çok yaratıcı bir eser. Asansörün sadece su ve hava gücü kullanılarak yapılmış olması ilgimizi çekti. Autostadt Wolfsburg ile yaratıcı endüstri sektöründeki yeni çalışmaları gözlemledik. Karbon ayak izimizi ölçtük. Otonom araç hakkında bilgi aldık. Saha içinde taşımacılık yapan otonom araçları izledik. |
|
|
Projenin pandemi şartlarında planlaması için tüm ortakların katılımıyla online bir toplantı düzenlendi. Bilişim Teknolojileri öğretmeni Mübine GEZER ve Makina Teknolojisi öğretmeni Mehmet ÇETİN bu toplantıya katılarak gerekli planlamaları yaptılar.